Forschungsprojekte
Laufend
Literacy as the key to social participation: Psycholinguistic perspectives on orthography instruction and literacy acquisition
Prof. Dr. Eva Belke, Prof. Dr. Stefanie Dipper
SFB 1475 / B01: Jesus and Mary as Divine Healers in Service for the Salvation of the Faithful: A Mixed-Method Analysis of Medical Metaphorizations in Medieval German Texts
Prof. Dr. Stefanie Dipper
SFB 1475 / INF: Metaphor Base Camp: Providing the Common Data Basis and Advancing Digital Research Methods for Religious Metaphors
Prof. Dr. Stefanie Dipper
SFB 1102 / C6: Information Management as a Factor for Syntactic Variation in the History of German
Prof. Dr. Stefanie Dipper
Abgeschlossen
AlignTool – The automatic temporal alignment of spoken utterances in German, Dutch and British English for psycholinguistic purposes
Prof. Dr. Eva Belke
Bilinguale Sprachverarbeitung unter Submersionsbedingungen: Eine psycholinguistische Aufarbeitung
Prof. Dr. Eva Belke
St. Anselmi Fragen an Maria – digitale Erschließung, Auswertung und Edition der gesamten deutschsprachigen Überlieferung (14.–16. Jh.)
Prof. Dr. Stefanie Dipper
Referenzkorpus Mittelhochdeutsch (1050–1350)
Prof. Dr. Stefanie Dipper
Referenzkorpus Frühneuhochdeutsch (1350–1650)
Prof. Dr. Stefanie Dipper
Linguistische Annotation von Nichtstandardvarietäten – Guidelines und “Best Practices”
Prof. Dr. Stefanie Dipper